Medezeggenschap

Cliëntenraad Helderzorg

De cliënten van Helderzorg worden betrokken en geïnformeerd over de organisatie via een eigen medezeggenschapsorgaan: de cliëntenraad.

De cliëntenraad bestaat uit vier cliënten van Helderzorg DvanK, S.K., B.V., en R.G. Vier keer per jaar komen de cliëntenraad bij elkaar.

De cliëntenraad is bedoeld om hun mening te kunnen geven over de zorg die onze organisatie biedt. Ze denken mee over verbeteringen en leveren daarbij een belangrijke bijdrage aan de kwaliteit van zorg binnen onze organisatie.

Zij buigen zich over de praktijk en hoe deze kan verbeteren. Dit doen zij onder andere over de kwaliteit van de zorg en hoe deze ten positieve aangepakt kan worden. Zij denken mee over materiaal, methodes en bespreken zaken die van positief belang kunnen zijn bij de begeleiding die wij bieden.

De cliëntenraad komt elk kwartaal samen. De taken in die vergadering zijn verdeeld onder een voorzitter en een notulist. De cliëntenraad is geen klachtenbureau, maar wil op hoofdlijnen advies geven. Zo’n advies kan bijvoorbeeld voortkomen uit kwaliteitsrapportages en tevredenheidonderzoeken.

Ben je al cliënt bij Helderzorg en heb je vragen of interesse om deel te nemen aan de cliëntenraad? Meld je dan nu aan via clientenraad@helderzorg.nl.

Rob van Es

Preventie medewerker

Rob van Es is bij Helderzorg medeverantwoordelijk voor het bevorderen van veiligheid en gezondheid op de werkvloer. Rob heeft als taak om samen met het de directie beleid te ontwikkelen en te implementeren dat gericht is op het voorkomen van arbeidsgerelateerde ziekten en ongevallen.

Rob ondersteunt het personeel door risico’s in kaart te brengen, voorlichting te geven en maatregelen voor te stellen om een gezonde werkomgeving te garanderen.

Binnen Helderzorg speelt deze functie een cruciale rol in het bevorderen van welzijn en duurzame inzetbaarheid van medewerkers, met een focus op preventie en bewustwording.

Helderzorg biedt begeleiding op maat, waarbij aandacht voor een veilige en gezonde werkplek van essentieel belang is om kwalitatieve zorg te kunnen leveren.

Arbo Anders

Vertrouwenspersoon

Onze vertrouwenspersoon helpt je wanneer je te maken hebt met situaties waarin je je onveilig voelt of problemen ervaart in de zorg- of werkomgeving. Dit kan bijvoorbeeld gaan over ongewenst gedrag, intimidatie, miscommunicatie of andere vormen van onvrede. De vertrouwenspersoon biedt een luisterend oor, geeft advies en kan je begeleiden in het vinden van een oplossing. 

Je kunt terecht bij de vertrouwenspersoon als je je zorgen wilt delen zonder direct formeel een klacht in te dienen. Alles wat je bespreekt, blijft strikt vertrouwelijk en wordt alleen verder opgepakt met jouw toestemming. De vertrouwenspersoon staat volledig onafhankelijk van het zorgproces en is er voor jouw welzijn.

Als je contact opneemt met de vertrouwenspersoon, bespreek je in een vertrouwelijke omgeving jouw situatie. Samen kijken jullie naar de mogelijke vervolgstappen, zoals het aanspreken van betrokkenen of het indienen van een klacht. Jij bepaalt welke stappen er worden ondernomen en de vertrouwenspersoon ondersteunt je gedurende het proces.

Bij Helderzorg staat jouw welzijn voorop, en we doen er alles aan om een veilige en prettige omgeving te bieden voor iedereen.

Lees hier meer in het PDF document

Cliënttevredenheid CTO

 

Bij Helderzorg staat de tevredenheid van onze cliënten centraal. Wij vinden het daarom belangrijk om cliënttevredenheidsonderzoeken uit te voeren. Deze onderzoeken helpen ons inzicht te krijgen in de ervaringen en behoeften van onze cliënten, zodat wij onze hulpverlening continu kunnen verbeteren en nog beter kunnen afstemmen op wat cliënten belangrijk vinden.

Door cliënten actief te betrekken bij het evalueren van onze zorg en ondersteuning, krijgen we waardevolle feedback. Dit stelt ons in staat om onze hulpverlening kritisch te bekijken en gericht te verbeteren. Wij willen dat onze cliënten zich gehoord voelen en inspraak hebben in de manier waarop de zorg wordt verleend.

Vindt hier het rapport van het onderzoek