Traject begeleider Beschermd wonen

Samen met collega’s draag je zorg voor 24-uurs begeleiding van de bewoners. Jij draagt bij aan een zo groot mogelijke zelfstandigheid en zelfredzaamheid van onze bewoners. Dagelijks ondersteun je bewoners om weer grip te krijgen en behouden op verschillende levensgebieden.

Je maakt onderdeel uit van de gehele keten van Beschermd Thuis: van Beschermd Wonen basis, naar Beschermd Wonen licht, naar thuis. Steeds vaker worden er vanuit een woonvorm ook mensen in de wijk (ambulant) begeleid. Dit maakt dat het werk steeds vaker een combinatie is van begeleiding binnen de woonvorm en ambulante begeleiding in de wijk.

  • Als trajectbegeleider sta je zelfstandig op de groep en weet je door jouw aanwezigheid een veilig en vertrouwd leefklimaat te bevorderen.
  • Aan de hand van de zelfredzaamheid matrix ondersteun je bewoners bij het vergroten van de zelfredzaamheid op verschillende levensgebieden.
  • Samen stel je doelen op en legt deze vast in het zorgplan en evalueert hier structureel op.
  • Je bent verantwoordelijk voor het uitzetten van de lijnen richting je collega’s zodat de bewoner zijn/haar traject goed kan doorlopen. Je signaleert behoeftes en veranderingen.
  • Je zoekt de samenwerking met de verschillende zorg- en welzijnsorganisaties, die al actief zijn in de WMO. Je werkt dan ook nauw samen met de bewoner en andere zorgorganisaties, de gemeente, voorliggende voorzieningen, het netwerk van de cliënt en andere bij de zorg betrokkenen.
  • Waar nodig bied je praktische hulp bij dagelijkse activiteiten zoals samen boodschappen doen, koken en het schoonmaken van de woning.

Functie-eisen

  • Contact leggen met bewoners gaat je goed af. De basis is de vertrouwensband die je opbouwt met bewoners.
  • Je bezit over daadkracht, neemt initiatief en werkt pro-actief.
  • Je bent gericht op maatschappelijke participatie en samen leven met elkaar. Je weet bewoners te motiveren en activeren tot zinvolle tijdsbesteding.
  • Je stelt kritische vragen, werkt methodisch en denkt vanuit mogelijkheden.
  • Kenmerkend is jouw hoge mate van zelfstandigheid maar je maakt ook graag deel uit van een team.
  • Je bent een volhouder en blijft elke stap vooruit vieren.
  • Je zet je graag in om je uitvoerende collega’s verder vakinhoudelijk te helpen ontwikkelen en te coachen.
  • Je kan je schriftelijk en mondeling goed uitdrukken en werkt systematisch en ordelijk aan de rapportage, overdracht en correspondentie.
  • Je bent bereid om onregelmatig te werken en ingepland te worden tijdens weekenddiensten.
  • Je beschikt over een afgeronde relevante opleiding op HBO-niveau

Aanbod

Dit zijn wij

  • Een jonge en dynamische organisatie actief in de zorg. Bij ons is er ruimte voor ontwikkeling, vernieuwing en verdieping.
  • Vraaggericht werken en maatwerk bieden. Geen uitsluitingsgronden, gewoon doen wat nodig is en actief aan blijven sluiten bij ondersteuningsvragen.
  • Harde werkers. We zijn gericht op eigen verantwoordelijkheid en aanpakken wat er op je pad komt.
  • 1 voor allen, allen voor 1. Collegiale ondersteuning, zowel op inhoudelijk als persoonlijk vlak. Bij ons gaat het om de cliënt, de medewerker én de organisatie.

 Dit krijg jij

  • Gevarieerd en zinvol werk in een professionele en prettige werkomgeving.
  • Een informele werkomgeving in een platte organisatie, met korte lijnen en een open sfeer.
  • Een aantrekkelijk en passend aanbod van trainingen en opleidingen onder andere via ons online leerplatform.
  • Een arbeidsovereenkomst voor minimaal 24 uur per week, voor een jaar, met uitzicht op een vaste aanstelling.
  • Een salaris conform CAO sociaal werk. De inschaling is afhankelijk van je opleiding en relevante werkervaring.
  • Een secundair voorwaardenpakket waar we je in een gesprek graag meer over vertellen.

Uren

24 – 36 uur
Een arbeidsovereenkomst voor minimaal 24 uur per week, voor een jaar, met uitzicht op een vaste aanstelling.

Salaris

Een salaris conform CAO sociaal werk. De inschaling is afhankelijk van je opleiding en relevante werkervaring.

Ga jij de uitdaging aan ?

Stuur dan je sollicitatie met CV naar info@helderzorg.nl en wellicht kunnen wij jou binnenkort ook verwelkomen binnen ons team!

Heb je behoefte aan meer informatie over het werken bij Helderzorg? www.helderzorg.nl. Of neem contact op met de zorgmanager, Jan Gert Hamberg, via tel. 06 – 48 461 442/ 055 – 203 24 55

Omdat Helderzorg continue groeit hebben wij onze vacatures over het algemeen doorlopend open staan. Op deze manier kunnen wij steeds snel schakelen en inspelen op de soms onvoorspelbare toename van aanmeldingen vanuit gemeenten, forensische zorg of gecertificeerde instellingen.